کد خبر: 66770

شهردار منطقه ۶ شهرداری تهران از افتتاح رسمی پروژه زیرگذر چهارراه ولیعصر از روز آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه مشکل تداخل عابران پیاده با خودروهای سواری برطرف می شود.

به گزارش افکارنیوز ، عظیم بابایی در نشست خبری امروز خود در شهرداری منطقه ۶ به افتتاح زیرگذر چهارراه ولیعصر اشاره کرد و اظهار داشت: هر ساعت حدود ۶ هزار خودرو، ۲۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۵۰ هزار نفر از سطح پیاده راه چهارراه ولیعصر عبور می کنند بنابراین با توجه به نیاز اساسی این چهارراه به ساماندهی، شهرداری مطالعات لازم برای انتقال تردد عابران را به زیرزمین انجام داد.

وی ادامه داد: سانتی متر به سانتی متر زیرگذر حفاری و ایمن سازی شد بدون این که مردمی که از سطح خیابان عبور می کنند متوجه شوند پروژه ای با حساسیت بالا در زیرزمین در حال انجام است.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به این که در تمام طول مدت اجرای این پروژه حتی ترافیک خیابان ها تحت تأثیر قرار نگرفت، گفت: این زیرگذر ۸ ورودی و خروجی با ۱۶ پله برقی دارد که قرار است ۲ آسانسور نیز در آینده ای نزدیک بعد از افتتاح زیرگذر راه اندازی شود. این در حالی است که همه موارد ایمنی در اجرای این پروژه به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

بابایی با بیان این که تلاش می کنیم در این چهارراه تمام اضلاع را قرینه سازی کنیم تا شاهد محیطی کاملاً زیبا باشیم به هزینه تمام شده پروژه اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ میلیارد تومان بدون در نظر گرفتن هزینه های تملک برای اجرای این پروژه هزینه صرف شد ضمن این که پله برقی ها نیز که در زمان تحریم آن هم با واسطه وارد شد حدود ۱۴ الی ۱۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت.

وی درباره برچیدن در در ورودی ایستگاه مترو گفت: بسیاری از هنرمندان نسبت به وجود در مترو مقابل ساختمان تئاتر شهر گله مند بودند که با توجه به احداث ورودی های زیرگذر چهارراه توانستیم در قبلی مترو را برداریم تا گله مندی این دسته از هنرمندان نیز برطرف شود.

شهردار منطقه ۶ با بیان این که بهره برداری آزمایشی از این زیرگذر طی ۲ روز گذشته آغاز شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با در نظر گرفتن افتتاح خط ۳ مترو حدود ۴۰۰ هزار نفر از ۵ صبح تا ۱۲ شب از زیرگذر چهارراه ولیعصر استفاده کنند.

بابایی افزود: تمام تمهیدات لازم برای شبانه روزی کردن زیرگذر چهاراه ولیعصر اندیشیده شده و مانع خاصی برای آن وجود ندارد اما براساس تصمیمات اخذ شده فعلاً همزمان با ساعت کار مترو استفاده از این زیرگذر امکان پذیر خواهد بود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که دلیل استفاده نکردن از پله برقی های تولید داخل در زیرگذر چهارراه ولیعصر چه بوده است گفت: استفاده از پله های تولید داخل بستگی به کیفیت آن ها دارد که در حال حاضر پله های برقی بهتر پاسخگوی نیاز ماست بنابراین نظرمان این است که کم ترین توقف در طول زمان خدمات دهی به شهروندان را داشته باشیم.

حسینی نژاد معاون عمرانی شهرداری منطقه ۶ نیز در پاسخ به این پرسش خبرنگار تسنیم گفت: پله های برقی خارجی مصرف برقشان ۱۰ آمپر و پله های ایرانی ۱۵ آمپر است بنابراین باید مصرف برق را نیز در نظر بگیریم. این در حالی است که به دلیل کم مصرف بودن پله های خارجی می تواند در صورت قطع برق با استفاده از دیزل حداقل برای مسیر پائین به بالا از پله های برقی استفاده کرد.

شهردار منطقه ۶ در ادامه اظهارات خود گفت: قرار است در ورودی دیگری برای ایستگاه مترو در ضلع شمال احداث شود تا از حجم مسافرانی که قصد استفاده از مترو را دارند کاسته شود اما این اقدام در فاز بعدی قرار دارد، ضمن این که ورودی خط ۳ مترو نیز در آینده به ورودی های دیگر افزوده خواهد شد.

بابایی درباره چگونگی استفاده شهروندان از این زیرگذر نیز گفت: از ۱۵۰ متر منتهی به چهارراه نرده هایی نصب شده، همچنین عوامل پلیس نیز تا حدود یک الی یک ماه ونیم آینده مردم را به سمت استفاده از زیرگذر هدایت خواهند کرد.

وی همچنین درباره مناسب سازی زیرگذر برای استفاده معلولان نیز گفت: در این راستا در ضلع شمال شرقی چهاراره آسانسورهایی تا ۲ ماه آینده نصب خواهد شد امام ممکن است نصب یکی از آن ها تا زمان پایان حفاری های خط ۳ مترو به طول بینجامد.

شهردار منطقه ۶ گفت: در صورت بروز حادثه ای مانند سیلاب تونل هایی پیش بینی شده که آب از طریق آن ها تخلیه می شود بنابراین می توان از این زیرگذر به عنوان یک پناهگاه امن استفاده کرد.

بابایی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: منطقه ۶ شهرداری تهران به طور کلی ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز یک میلیون و ۵۰۰ نفر دیگر به این تعداد افزوده می شود.

وی گفت: همزمان با افتتاح رسمی زیرگذر چهارراه ولیعصر ۲۰ پروژه دیگر در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی و ورزشی مانند مجموعه والفجر و جهان آرا به بهره برداری خواهد رسید.