کد خبر: 76198

مدیرکل صدا و سیمای کرمان:

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان گفت: روابط‌عمومی نباید توجیه‌گر عمل مدیران دستگاه خود بوده و کارکرد تریبونی داشته باشد.

به گزارش کرمان خبر، ابوالحسن صادقی‌جهانی ظهر امروز در همایش یک‌روزه نقش روابط ‌عمومی و رسانه در تحقق همدلی و همزبانی با تبریک 27 اردیبهشت ماه روز روابط‌عمومی و ارتباطات اظهار داشت: نخستین کاری که روابط‌عمومی باید انجام دهد تغییر نگرش مدیران ارشد خود است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی قصد دارد در روابط‌‌عمومی مشغول به کار شود باید به مسائل روان‌شناسی و جامعه‌شناسی احاطه داشته باشد، افزود: اگر در دستگاهی روابط‌عمومی توانست نفوذ در نگرش مدیر ارشد خود داشته باشد و نگرش آنها را نسبت به مقوله افکار عمومی تغییر دهد به ثروت عظیمی از سرمایه انسانی و اجتماعی دست یافته است.

صادقی‌جهانی عنوان کرد: در دنیا سه موضوع خلق سرمایه، سرمایه سازمانی و سرمایه اجتماعی سه گروهی هستند که در سازمان با یکدیگر ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: گاهی رهبر سازمان با مدیر سازمان فرق دارد، زیرا مدیر سازمان نتوانسته است با مجموعه خود ارتباط درست و مناسبی برقرار کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان بیان کرد: در بعضی از دستگاه‌ها نگرش نسبت به موضوع اطلاع‌رسانی نگرش هزینه‌ای است و اگر کسی ارزیابی درستی از خود و حریفش داشته باشد قطعا پیروز است.

صادقی‌جهانی گفت: کسی که از خود ارزیابی داشته باشد، اما از حریفش خیر، به پیروزی می‌رسد اما به سختی، بنابراین یکی از وظایف روابط‌عمومی شناخت خود و مجموعه خود است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط میان‌فردی، ارتباط چهره به چهره و ارتباط عمومی «توده‌ای» و ارتباط عمومی سه نوع ارتباط اطراف ما هستند که در حوزه کاری روابط‌عمومی تعریف شده‌اند که دارای اهمیت بسیار زیادی هستند.

صادقی‌جهانی ادامه داد: هنوز در دستگاه‌های دولتی گفتمان‌سازی انجام نشده ‌و هر کس طبق سلیقه خود رفتار می‌کند در صورتی که باید حرف یکپارچه‌ای بیان شود.

مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان عنوان کرد: تیمی که در روابط‌عمومی فعالیت دارد باید از هوش اجتماعی، هوش هیجانی و بهره‌هوشی مناسبی برخوردار باشد، زیرا جایگاه روابط‌عمومی جایگاه معاونت در دستگاه و خلق سرمایه است.

صادقی‌جهانی تصریح کرد: روابط‌عمومی نباید توجیه‌گر عمل مدیران دستگاه خود بوده و کارکرد تریبونی داشته باشند بلکه باید سرمایه انسانی و اجتماعی خلق کند و استفاده از رسانه برای انتقال پیام بسیار حائز اهمیت است.فارس