کد خبر: 88415

مدیر گروه علوم نوین رسانه‌ دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما:

حسینی با تأکید بر اینکه سلبریت ها به مرجعیت تبدیل شده اند، تصریح کرد: نسل جدید نسل فانتزی بار آمده است و نباید رویا و فانتزی از این نسل گرفته شود و این نسل نیاز به دیده شدن دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر به نقل از راه آرمان؛ سید بشیر حسینی مدیر گروه علوم نوین رسانه‌ دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما در همایش و نمایشگاه رسانه های نوین در شکل دهی نهادهای اجتماعی با بیان اینکه هر جا مدبرانه و شجاعانه در عرصه رسانه وارد شدیم برنده بوده ایم، گفت: به گفته مقام معظم رهبری نگران این حوزه نباشید؛ قطعا برد با ماست اما لازمه آن جدی گرفتن این فضا است.

وی ادامه داد: رسانه برای مخاطب مطلب تولید می کند که هزینه آن را خود مخاطب باید پرداخت کند تا زمانی  که بخواهیم دست در جیب نهادها کنیم؛ شکست خورده ایم.

حسینی با اشاره به اینکه در رسانه کل بازی از زمین مخاطب شروع و در زمین مخاطب وارد می شود، عنوان کرد: اقتصاد باید از مصرف کننده نهایی درآید و شما باید گونه ای رقابت کنید که مصرف کننده نهایی حاضر شود هزینه پرداخت کند.

مدیر گروه علوم نوین رسانه‌ دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما تصریح کرد: رسانه های نوین رسانه هایی هستند به شدت مخاطب محور و مخاطب امروزی باید قوی شود.

این فعال رسانه ای افزود: بچه های ما هنوز در مدارس زبان انگلیسی یاد می گیرند که تا ۱۰ سال آینده به دردشان بخورد زیرا کامپیوترها و ترنسلیترها جای انسان را برای ترجمه می گیرند.

وی با تأکید بر اینکه امروزه ما دهه هشتادی ها و نودی ها را نمی شناسیم و به غلط فکر می کنیم که آنها را می شناسیم، اظهار کرد: آنها شهروندان اصیل دنیای دیجیتال هستند و فهمشان متفاوت است.

حسینی با اشاره به اینکه این دو نسل متفاوت برای مشکل یکسان راه حل های متفاوتی خواهند داد، اذعان کرد: دهه هشتادی ها شهروندان هزاره سوم هستند.

مدیر گروه علوم نوین رسانه‌ دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما ابراز کرد: شکاف از آنجایی عمیق می شوند که بزرگترها به رسانه بدبین و کوچکتر ها خوشبین می شوند؛ به این گونه که بزرگترها از رسانه می ترسند و دوست دارند به سمت فیلترینگ برویم.

این فعال رسانه ای در خصوص اثرات فیلترینگ عنوان کرد: قبح فیلتر شکن در خانواده ها شکسته می شود، فیلتر شکن عمومی شد و آمار آن بالا رفته است.

حسینی با تأکید بر اینکه سلبریت ها به مرجعیت تبدیل شده اند، تصریح کرد: نسل جدید نسل فانتزی بار آمده است و نباید رویا و فانتزی از این نسل گرفته شود و این نسل نیاز به دیده شدن دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه در این نسل تغییر ات آلترناتیو  صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: برای این نسل پدر، مادر و معلم آن جذابیت اصلی را ندارند و اگر بخواهیم با فرمول های دهه ۶۰ و ۷۰ با آنها برخورد کنیم این مدل برخورد نگران کننده است.

انتهای پیام/